Laddar Evenemang

Årsmöte

30 maj kl. 09:00 - 11:00

Om evenemanget

Torsdagen den 30 maj hålls Sefifs årsmöte digitalt via zoom kl 9-11.

Årsmöteshandlingar skickas ut i god tid till de anmälda. Anmäl dig genom att maila till info@sefif.se, skriv Årsmöte i ämnesraden. Länk skickas till anmälda 1-2 dagar innan årsmötet.

På årsmötet väljs en styrelse och valberedningen har påbörjat sitt arbete som välkomnar alla medlemmar att inkomma med nomineringar till förtroendeuppdrag (styrelseledamot) i Sefif. Medlemmar får även nominera sig själva.

Nomineringen ska innehålla uppgifter om namn, adress, telefonnummer och e-postadress, relevanta erfarenheter och kunskaper för uppdraget såsom nuvarande arbete och uppdrag, tidigare erfarenhet av föreningsarbete och styrelseuppdrag i en ideell förening, kompetens i sakfrågor och personlig syn på viktiga och aktuella frågor som drivs av Sefif. Den som nomineras ska ha godkänt nomineringen.
Styrelsen konstituerar sig själv. Förutom val av ordförande utser inte årsmötet vem som skall göra vad inom styrelsen. Vanligtvis hålls 6-7 styrelsemöten per år och en till två planeringsdagar per år i Stockholm. Beroende på särskilda uppgifter kan uppdraget ta mer tid, sådana uppdrag är ordförande, vice ordförande, kassör och uppdrag utifrån särskild sakkunskap. Alla ledamöter förväntas läsa handlingarna till styrelsemötena i förväg. Styrelsearvoden utgår ej.

Motioner och nomineringar emotses senast 2 april 2024 och skickas till valberedningens sammankallande via: info@sefif.se

Datum:
30 maj